AZƏRBAYCAN RESPUBLİKASININ BEYNƏLXALQ TƏŞKİLATLAR VƏ XARİCİ ÖLKƏLƏRLƏ GÖMRÜK PROSEDURLARININ SADƏLƏŞDİRİLMƏSİ İSTİQAMƏTİ ÜZRƏ ƏMƏKDAŞLIĞI

İsmayılzadə Mənsurə Ənvər qızı,

Bakı Dövlət Universitetinin Hüquq fakültəsinin II kurs magistrantı

E-mail: [email protected]

 

Gömrük prosedurlarının sadələşdirilməsi və harmonizasiyası istiqamətində Azərbaycan Respublikasının (bundan sonra – AR) beynəlxalq hü­qu­qun (bundan sonra – BH) norma və prin­siplərinə söykənərək istər universal, istərsə də regional əsasda fəaliyyət göstərən beynəlxalq təş­ki­­latlarla, o cümlədən dövlətlərlə əməkdaşlıq etməsi və bu aspektdə formalaşmış təcrübədən ya­rarlanması ölkənin gömrük siyasətinin əsas prioritetlərindən biri hesab olunmalıdır. Gömrük si­yasəti – gömrük ərazisində gömrük nəzarəti və mal dövriyyəsinin səmərəli tən­zimlənməsi, daxili bazarın kənar təsirlərdən qorunması, milli təsərrüfat sisteminin stimullaş­dırılması, dövlətin iq­tisadi siyasətindən irəli gələn vəzifələrin həyata keçirilməsi, habelə gömrük işinin beynəlxalq normalara uyğun aparılmasıdır [6, s. 21]. Deməli, istənilən hər hansı dövlət kimi AR də özünün gömrük fəaliyyətinin tənzimlənməsində BH-nın gömrük məsələlərinin birbaşa tənzimlənməsinə ai­diyyəti olan normaların milli qanunvericiliyə implementasiyasında maraqlı olmalı və bu sahədə praktiki tədbirləri həyata keçirərkən xarici dövlətlərlə və beynəlxalq təşkilatlarla təşkilati-hüquqi müstəvidə əmək­daşlıq et­məlidir. Gömrük işi sahəsində BH əməkdaşlığın zəruriliyi və vacibliyi AR-in Göm­rük Məcəlləsinin (bundan sonra – GM) bütöv bir sıra maddələrində öz təsbitini tapıb. GM-in 2.5-ci maddəsində vurğulanır ki, AR gömrük işi sahəsində qanunvericiliyin və bu sahə­də təc­rübənin BH-nın nor­malarına və ümumi qəbul olunmuş beynəlxalq təcrübəyə uyğunlaş­dı­rıl­ması məqsədilə gömrük tənzimlənməsi sahəsində beynəlxalq əməkdaşlıqda iştirak edir [1]. Bu o deməkdir ki, ölkənin gömrük qanunvericiliyi birbaşa beynəlxalq əməkdaşlıq üçün hüquqi imkan müəyyən etmişdir.

BH nəzəriyyəsindən bizə məlumdur ki, dövlətlərarası əməkdaşlıq özündə hüquqi (konven­sion) və təş­kilati-hüquqi (beynəlxalq təşkilatlar müstəvisində) əməkdaşlığı ehtiva edir və prinsip etibarı ilə konvension müstəvidə hüquqi əməkdaşlıq, təşkilati-hüquqi əməkdaşlığı da ehtiva edir. Ona görə ki, dövlətlərarası müstəvidə tənzimlənməsi zəruri olan bir çox münasibətlərin hüquqi əsaslarının formalaşmasında və həmin hüquq normalarının beynəlxalq standart olaraq etalon­laş­ma­sında beynəlxalq təşki­lat­ların rolu danılmazdır. Beynəlxalq təşkilatlar çərçivəsində həyata keçirilən normaya­radıcılıq prosesinin son nəticəsi olan hüquqi göstərişlər, sonda onların müqa­vilə normaları [5, s. 17] formasında təzahür etmə­si­nə gətirib çıxarır. Daha dəqiq desək, beynəlxalq müqavilə normaları “yus skreptum” xa­rak­terinə malik olmaqla, bir tərəfdən, hüquqi tənzim­lən­mənin stabilliyinə təminat verir, digər tərəfdən, o, müasir dövrün reallıqlarını nəzərə almaq şərti ilə tənzimlənmənin gələcək inkişafına da təkan ver­miş olur. Bütün bu qeyd edilənlər gömrük fə­a­liyyətinin beynəlxalq təşkilatlar çərçi­vəsində həm hüquqi, həm praktiki tənzimlənməsinə də aid edilə bilər. Odur ki, bu gün AR özü­nün göm­rük işi sahəsində beynəlxalq təşkilatlarla və döv­lət­lərlə sıx əməkdaşlıqda maraqlıdır. Bu müstəvidə əməkdaşlığı zəruri edən faktorlar öz təbiətinə görə hüquqi, siyasi, geosiyasi və geoiqtisadi meyarlarla şərtləşir desək, təbii ki, yanılmarıq.

AR-ın gömrük sahəsində beynəlxalq əməkdaşlığının ümumi formada iki istiqamətini qeyd etmək olar: onlardan birincisi – universal və regional beynəlxalq təşkilatlarla əməkdaşlıq; ikincisini isə – ayrı-ayrı dövlətlərlə, xüsusən də gömrük orqanlarının simasında ikitərəfli münasibət­lər əsasında əməkdaşlıq təşkil edir.

 

Məqaləni tam oxumaq üçün faylı buradan yükləyin.

Leave A Reply

Registration

Forgotten Password?